Allt annat än positivt

Den där A-kassan kan man ju bli mer än måttligt galen på.
Har fått en betalning nu från vecka 45 och 46.
Då är det även 2 dagar karrens där vilket ska va rätt om det nu skulle va första veckan.
Men så är inte fallet.
Jag blev arbetslös den 20 oktober vilket är vecka 43 och jag ska ha pengar för 2 veckor till!
Och inte nog med att betalningen är mojje.
Har även fått den glada nyheten att jag måste ha arbetsgivarintyg för varje ställe jag är och jobbar på.
Varför skulle jag ljuga för a-kassan om att jag jobbar?
Och varför ska dom ha ett extra krångligt bevis på att jag jobbar?
Kan det inte bara räcka med ett intyg från skolan?
Nej nej det måste vara från någon på kommun.
Måste dessutom va speciellt från både Eneby och Kimstad.
Dom ska väl bara va glada över att jag jobbar så slipper dom betala ut mer pengar än om jag gick hemma?
Förstår inte ett skit.
Bara att jag fått konstigt betalt, plus att det är krångligare och en jävla massa mer jobb om man jobbar än inte jobbar.
A-kassan det är bra skit!

Nu ska jag ner i tvättstugan igen.
Dom hade inget sköljmedlel på statoil.
Det gillas inte.
Härligt och positivt inlägg det här.
Man ska inte klaga.
Men vissa gånger kan jag fan inte låta bli.
Och det tror jag att ni alla vet.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jobba inte för mycket. då får du tillsist ingen ersättning alls. Dom tycker att du bör kunna få mer än va du får då. haha. SJUKA I HUVET är dom!

2008-12-16 @ 16:55:25
URL: http://llinneaandthecity.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nepp. Eriks kompis blev av med a-kassan för att dom tyckte att han jobba för mycket! haha. Vet inte hur mycket det rörde sej om men endå. haha skapligt sjuka!

2008-12-16 @ 17:08:41
URL: http://llinneaandthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0