Bråk i tvättstugan

Jaha, så då kom första gången man skulle bli arg nere i tvättstugan. Hade antagligen börjat tidigare om jag inte tvättat hos min moder i ett halv år efter jag flyttat. Eller snarare hon fortsatt tvättat åt mig. Men det gör hon ju fortfarande lite ändå.

Men iaf, kommer ner strax innan fyra då tvättiden börjar för det brukar ju ändå va tomt i maskinerna. Men icke idag då två av tre var fulla och jag börjar tänka va i helvete.
Okej om det var i torkskåpet för det ska jag ju ändå inte använda först men nej det var i maskinen. Så jag väntar i 10 minuter och det kommer ner en liten utlänning som inte fattar svenska. Sa hon iallafall.
Men om jag fatta rätt så hade den som skulle tvättat innan mig inte dykt upp så hon hade tagit den tiden och på så vis blivit sen.
Så jag slänger in min tvätt och hon frågar om hon får använda torkskåpet och tumlaren och jag säger att det går bra men att jag ska ha dom klockan 5.
Men när jag kommer ner klockan 5 blir jag dyngarg för då används ju sakerna fortfarande.
Så jag plockar ut allt ur tumlarn och lägger i en korg och likadant med det i skåpet och är måttligt arg.
Som tur är funkade iaf mitt torkskåp idag så det blev inga blöta kläder :) 

Så mellan tvättningarna så grejar jag i lägenheten med att ställa upp saker som jag fått med från Blacka då mamma ska sälja "radhuset" och mitt skit inte kan vara kvar då. Torkar även golv och dammar, diskar och lagar mat. Det enda jag inte hunnit är att vattna blommorna vilket betyder att jag varit väldigt duktig.

Sprang också upp till Hemköp för att köpa en semla men tror ni att det fanns någon jävla semla? Nej men nej självklart inte. Så jag ringer till mamma och frågar om man verkligen inte kan köpa en semla i en vanlig affär och hon säger jo men dom är antagligen bara slut.
Så säger hon åt mig att gå till Broadway bageriet som ligger 2 minuter härifrån som jag inte hade en aning om och köpa en semla.
Detta gjorde jag också men jag vill ju inte visa att jag skulle äta en semla själv så jag köpte två haha.
Sen kom Emma över en sväng och vi käka upp semlorna och drack mjölk. Dock inte varm för det både smakar och luktar skit.

Och nu är det bara tre dagar kvar till helg. Thank you!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0