Underbart är kort

Dom på mitt jobb är ju helt enkelt fucking stupied. Eller "cheferna" eller vad man nu ska säga som inte står på lina tror visst att vi inte är ett dugg mänskliga. Dom är ju skrattretande så vi alla gick hem med små leende på läpparna och visste att det dom önskade och sa vi skulle göra imorgn var helt omöjligt.

Hade tvättstugan idag också och det är inte så farligt. Kan va ganska trevligt att strosa där nere märkte jag idag. Kanske ska göra som mamma säger och ta med en bok ner och sitta och läsa någong gång. Är ju varmt och skönt. Vart dock lite småarg när jag kommer ner kvart i 7 och tvätten hängt i torkskåpet i 90 minuter men ändå inte är torr. Då är det så att torkskåpet är fuckat för det hade inte funkat för Cissis mor häromdagen heller. Jävla Ståhl
dom har ju inte koll på ett skit.
Det enda som vart torrt var strumpor och trosor i torktumlaren och Färjestadlakanet som jag inte ville hänka i torkskåpet utan hänglås utan tog de över elementet i badrummet. Eller det var lakanet till kudden bara :)
Käka lite taco och såg på Pippi firar jul medans tvätten rulla nere i källaren.
Slockna dock som en stock på soffan.

Kom också fram till att det skulle vara himla mysigt att fira en jul sådär som dom gör. Massa snö, tomtebloss i julgranen och mamma som spelar julsånger på pianot. Det verkar så mysigt.
Det jag dock inte förstår är det roliga med en ångmaskin. Både Karlsson på taket och Tommy tycker det ju är superkul med en ångmaskin. Men den ryker lite, snurrar och tutar om  man trycker på något. Snacka om att man var lättroade förr och inte krävde så mycket. Antagligen därför det ser så mysigt ut. Men så är det ju bara en saga också. men tusan vilken bra saga.
Sen kan man ju lyssna på Lars Winnerbäcks låt Balladen Om Konsekvenser och ser hur det går för Astrid Lindgrens påhittade söta små personer :)

Förresten har jag lite ångest idag. Råka dra upp klubban på Ericas näsa igår på träningen i en eftersving. Kan ju meddela att hon aldrig har haft näsblod förrns igår. Dumma mig. Förlååååt.


Nu ska jag leka lite med ipoden och försöka få in lite saker jag vill ha där. Det blir nog fint.


Byebyeeeee


Kommentarer
Postat av: Lisa

du tycker inte att singstar är tillräckligt orginell julafton kanske ? :O
och ett våldsamt spel där släckten hamnar i bråk om fjantiga julklappar ?

2008-01-23 @ 21:38:18
URL: http://lisalingblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0