Fjällenresan

Igår kom man då hem från fjällen.
Ångesten när man närmade sig Skärblacka var inte rolig.
Det var ju tur att det börjades med en match i sporthallen iaf, mitt andra hem.

Resan började iaf i torsdags klockan 6 på morgonen.
Natten där hade jag vaknat klockan 12 med migrän och trodde jag skulle bli magsjuk.
Fram emot 2 somnade jag iaf om tror jag och vaknade lite då och då tills det va dags att gå upp.
För inte fasen skulle migrän få mig att strunta i fjällen =)
Danne plocka upp mig så begav vi oss till Robban efter lite andra stopp på vägen.
Det började inte speciellt bra då vi behövde vända två gånger innan vi äntligen va påväg.
När vi väl va framme begav sig Robban ut i backen medans jag och några till begav oss till puben för några öl i väntan på att få stugan.
Efter några timmar fick vi nyckeln och begav oss till stugan.
Där ville vi såklart fortsätta dricka och satte igång med ölspel.
När någon sedan utbrister att klockan är 5 inser vi att vi kanske borde lägga ner spelande då flera av oss redan va på lyset med tanke på att det va dags för backen för alla på fredagen =)
Kvällen spenderades iaf med bastu och party såklart.
Och vissa av oss stackare fick en hel spade med snö över oss i bastun.
Det var kallt =)

Fredagen börjades med frukost innan vi begav oss mot backen.
Jag Becka och Lollo hade redan köpt liftkort så vi begav oss upp.
Och jag måste säga att det jag bra mycket bättre att åka än vad jag trodde det skulle göra.
Det var sjukt kul men fötterna smärtade ngt enormt.
Vilket vi alla hade och vi vill göra en brasa av alla våra pjäxor =)
Även denna kväll var det partaj och vi begav oss ner till Harrys.
Även Lollo kom in där även fast det var 23.
Och där var det sjukt kul.
Bröderna Huldt va fulla som tusan och fick igång hela Harrys.
Och vi andra stackars tjejer va tvugna att bugga hel kvällen.
Både jag och Hulta hade träningsvärk i armarna när vi vakna haha.

Lördagen var vi uppe med tuppen igen och begav oss till backen.
Idag var det blåsigt så backarna va inte överdrivet roliga på toppen.
Började även med att jag testa robbans bräda och det gick åt helvete!
Kunde inte ens styra på fanskapet så jag vart dyngarg och gled på hälarna nerför hela backen och åkte hem och bytte =D
Vart hemfärd tidigt då vi skulle ham och äta för att klara kvällsåket.
Vart dock bara Robban och Danne som åkte det.
Vi andra orkade inte och korkade upp alkoholen istället.
Blev ganska skapligt med fest där uppe =)
Denna kväll var dock helt sjuk och vi garva i flera timmar i streck tror jag.
Allt från dåliga taxskämt till dåliga bennyskämt och bara annan skit.

Så för att sammanfatta allt kort kan man säga att det var sjukt kul.
Har hänt tusen saker och det kan vart en av de bästa resor jag gjort.
Skulle mer än gärna åka tillbaks.
Men nästa gång jag gör det ska det va med en ny bräda och garanterat andra skor.
För nu vägrar jag har ont i fötterna mer =)

Annars har Kimii och jag vart i stan idag och handlat present till Liam.
Innebandyboll och mål såklart =)
Grabben har tappat bort sin klubba och får nu spela med en klubba som har fel vinkel.

Har även börjat ett nytt liv idag så vi får se hur det går.
Belv iaf tonfisk och ris till mat och inte en enda cigg såhär långt.
Men det är ju första dagen så det brukar ju gå bra.
Men nu ska fläsket bort =D

Nu har detta blivit långt och intressant.
Men jag är uttråkad så det fick bli så.

Vill bara avsluta med att säga tack för denna lilla fjällenresa.
Har vart grymt kul.
Jag vill bara tillbaks =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0