Pinsamt så in i den milda grad

Gårdagen gick hur fort som helst och var riktigt festligt.
Började med mat och efterrätt hos Sara, himla gott.
Blev impad av bananerna =)
Vid 5 packade vi in oss i mammas bil och begav oss till Linköping där det va dags för innebandy, Järfälla-AIK.
Och när vi kliver in i hallen så vill vi ju självklart ha bra platser.
Men platsen som Kim, Emma och Sara valde va fasen inte bra platser.
Jag höll på att skämmas ihjäl, ville bara sjunka genom jorden.
Rad 2 nerifrån precis bakom spelarna.
Det enda vi hade mellan oss va några små barn som hade alla möjliga grejor i Aik-färgerna och satt och heja.
Dom var dock söta men jag höll på att dö iaf.
Och när jag väl insåg att dom säkert skulle filma spelarna dog jag på riktigt när jag förstod att även vi skulle hamna på den där förbannade tvn.
Och visst hade jag helt rätt.
Mamma och Helena satt hemma och såg på tv och hörde glatt av sig när vi syntes.
Som tur va ser man inte att det är vi om man inte vet det förutom 2 gånger.
Och nu när jag sitter här och skriver inser jag nästan att det inte va superpinsamt igår.
Men just för stunden, då ville jag bara sjunka genom jorden!

Men matchen va trevlig och det kom även fram en full aikare från stockholm och börja sjunga Ugly Girls för oss när vi sa att vi va från Blacka.
Hur sjukt är inte det?
Men han och hans vänner mådde nog inte så bra, och tacka fan för det med tanke på hur dom betedde sig.
Matchen vann iaf Aik med 9-8.

Sen åkte vi hem och inväntade Vm-finalen mellan Sverige och Canada.
Hann även köra några av Emmas familj och Lotta innan det va dags för matchstart.
Började ju riktigt skit kan man ju lugnt säga.
Att jag sedan tycker domarn hade både ett och två fel i skallen är ju tydligen en helt annan sak.
Sjukt dåligt av dom men vad spelar det för roll när Sverige inte sätter några mål i PP iaf?
Silver är inte dåligt heller, men ett guld hade varit finare.
Sen åkte jag hem och dog i sängen. Helt förstörd.

Och idag och imorgon har jag tusen saker att göra.
Kan vara så att jag har tvättstugan idag som jag måste åka in och kolla.
Skulle va riktigt bra med tanke på att jag behöver tvätta inför min fjällenresa på torsdag.
Gud va sjukt kul det ska bli.
Har inte stått på min bräda på x antal år så vi får se hur det går.
Men man kommer väl in i det också.
Nu ska jag iaf kolla min lista och se om jag kan packa ner ngt.
Ytterst tveksamt då allt är smutsigt eller i stan.
Men det blir nog bra.

Min bil funkar ännu inte. Vilket skit.
Så inatt måste jag sova hos farmor och farfar så jag kan ta mig till jobbet imorgon.
Och det var ju inte igår direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0