Sol, Smultronstället och TP

Igår var en alldeles perfekt dag.
Började med solsken och en bok på altanen.
Fick äntlige tillbaks lite färg men den är typ borta idag.
Boken var iaf fortsättningen på Silverfisken och var grymt bra.
Läste ut den idag och undrar vart finns fortsättningen?

Sen skulle jag in och duscha när jag till min stora fasa upptäcker att kattfan har tagit in en fågel och kalasar på!
Detta har aldrig hänt förut.
Och självklart händer det då när mamma och nisse är i gränna, ludde jobba långt bort och mormor och hasse är i arkösund.
Så jag ringer Kim med både panik och gråt i halsen, som självklart blir till tårar medans kim asgarvar i andra änden.
Helena kommer då ner som en räddande ängel och allt blir bra.

Sen glider vi till Smultronstället och ser en kö lång som fan.
Jag säger att vi får va glada om vi är inne till 6 vilket var 1 timme ch 20 minuter.
Vi var inne efter endast 40.
Dåligt tänkt av mig.
Glassen blev ngt som kallades Stjärnskott och var himla god.
Orkade nästan allt och är inte ett dugg förvånad.
Det är ju det där med mat igen.

Sen gled vi mot Blacka och uträtta lite ärenden innan vi begav oss hem till mig.
Vi under hela dagen har förresten varit jag, kim och sandra =)
Här blev det iaf TP där jag utsåg mig själv och sandra till vinnare då jag klara sista frågan då sandra faktiskt började.
Detta höll dock kim och sandra inte med om.

Senare dök även Sara och Ludde upp innan det va dags att sova.
Tyckte iaf det va mycket bra att det blev haveri i Askersund så att Ludde kom hem.
Dock inte långvarigt då ha åkte i morse igen.

Idag får vi se vad som händer.
Ska nog inte till firrarna en sväng och sen fotboll.
Har sagt att jag ska på fotboll.
Och man håller väl alltid det man lovar?



Glassen jag käka med någon rolig gubbe.
Jag bad honom hålla den åt mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0