Spökjakt

Efter jag käkat igår drog jag till Ludde där han, Henka och Emil va.
När klockan närmade sig tolv fick vi för oss att ge oss ut på spökjakt.
Innan vi ens hann ge oss iväg ångrade jag mig.
Men det spelade ingen roll.
Så vi skulle ladda upp med Löfstad men först kom det en bil så vi gick tillbaks.
Sen gick vi upp igen och då stod bilen ovanför backen så vi vände.
Vill ju inte att han ska komma och skälla direkt.
Då skulle jag skita på mig.

Lycklig blev jag som hoppades på att vi skulle åka hem.
Men icke.
Blev en resa till ödekyrkogården i Krokek.
Och det har jag hört historier om så det va inte populärt från min sida.
Livrädd gick jag omkring medans dom skulle läsa på varenda gravsten.
Själv stod jag med ryggen mot dom och kollade överallt.
Då hade jag koll på det som hände runtomkring ocg bakifrån va jag också säker då dom stod där.

Efter 20 minuter kanske, som förövrigt kändes som en evighet gick vi tillbaks till bilen.
Då hade jag hunnit med att skrika en gång.
Sen va det en himla massa kor som stod och muade också.
Fast det lätta faktiskt upp spänningen lite :)

Sen va det bara att åka hem iaf och jag somna i bilen.

Idag har jag bara packat väskan än så länge.
För nu är det inte lång tid kvar :)
Men ser ut som det kommer va "kyligt" från och med måndag nästa vecka.
Men det kan ju ändra sig.
Just nu har dom iaf 40 grader och det va varmt jävlar hade Nina sagt till mamma.
Dessutom brinnder det på grund av värmen där nere.

Men nu har det blivit långt inlägg här.
Ska lägga in lite låtar på ipoden nu.
Det har ni inte hört förut va? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0