Ingen bra start på dagen!

Startade bilen som vanligt för att få lite värme i den innan jag åkte till jobbet.
Den luktade lite bränt i 2-3 sekunder som den gjort ett tag
Fråga Nisse om det men de trodde att det berodde på fläktremmen och att det va kallt.

Hämtade upp Andy.
Åkte in mot stan men kom bara till 80-vägen, eller straxt innan.
Då börja batterilampan lysa.
Några sekunder senare sprutar det ut kall luft.
Några sekunde senare är temperaturen uppe  på max.
Paniken börjar komma.

Som tur va åkte Ludde i bilen framför men han svara inte på de 3 gånger jag ringde.
Så jag börjar blinka och tuta och han fattar att det är jag så vi svänger in på macken.
Där köper vi glykol och försöker lista ut felet i typ 20 minuter.
Det går inte.

Till sist åker vi mot stan och han mot sitt jobb.
Vi tar oss cirka 100 meter så är temperaturen på max igen =/
Bara att vända och åka tillbaks till macken.
Där plockar mamma upp oss och vi åker med henne in till jobbet.
Men faktiskt bara en halvtimme sent :)

Hem från jobbet blev det Linus bil och han och pappa åkte för att hämta Mazdan.
Halvvägs ut till Blacka dör den (batteriet helt slut) så då får den bogseras (?) hem.
Nu står den iaf i garaget.
Och vi hoppas på att den bara hur frusit!!!

Det bästa av allt va att jag inte blev arg över att bilen gick sönder.
Börjar ju bli van :P
Bara på Andy som satt och sa massa dumma ideer om hur vi skulle ta oss hem.
Hallå vi kanske skulle ta oss in till jobbet först?! :D

Men inte arg iaf, det är det bästa av allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0