Derby

Jag, Linus, Micke och Jimmy åkte och kolla på Kimstad-Vånga förut.
När vi klev ur bilen sa jag att jag skulle hålla på Vånga för att jag spelar där.
Men det gick inte.

Efter några steg fick jag tillbaks känslan av att åka dit när jag va 10.
Höra ljudet av dopparna på asfalten.
Känna lukten av liniment (antar jag det va)
Få skäll när vi lekte med bollarna för nära plan.
Pappa som stod på bänken under taket de år han inte va tränare.
Vi barn som sprang omkring på baksidan bland alla kottar och träd. (träden finns inte kvar)
Mina egna matcher där.
Tjugan man alltid fick av mamma och pappa, sen en till av farmor och farfar.
Godispåsarna man la plockgodis i.
Ja det va tider det :)
Kimstad vann iaf med 5-2.

Igår vart det några öl hemma med Ludde.
Sen ringde Tomi och kom hit med Björna, Martin och Krille.
Spontanbesök är trevligt :)

Ikväll kanske jag ska till Kim en sväng.

Förresten kommer jag i min balklänning från gymnasiet igen :)
Va lite svårt där ett tag men nu va det inga problem.
Även den från nian men det är ju inte så fruktansvärt konsigt då jag va en tjockis då :)


Kommentarer
Postat av: Farzan Mahrs

Tjusig...:)

2010-05-25 @ 09:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0