Hemma igen

Är nu hemma efter en underbar weekend på Irland.
Håller på att tvätta för fullt och ska sen in till stan med Kimii.

Vi begav oss iaf som ni vet ui torsdags.
Efter ett par öl var det dags att kliva på planet där det dracks ännu flera öl och groggar.
Efter 3 timmar landade vi i ett mindre nyktert tillstånd.
Hotellet vi bodde på var kanonfint och hade skitstora sänger för att inte tala om täcket!
Kvällen spenderades i hotelletsbar med middag och olika former av alkohol.

fredagen gick vi upp och käka frukost innan vi begav oss iväg till flygplatsen för att hämta våran hyrbil.
Och vi överlevde som ni märker hela helgen på fel sida av vägen!
Doolin var målet och det va en riktigt liten by där vi stannade 2 nätter.
Vi besökte Cliffs Of Moher som är en stor klippa som störtar rakt ner i havet och har en höjd på 214 meter.
Så himla mäktigt!

Vi åkte även till Doolin Cave som är precis som det låter.
Va riktigt häftigt att gå ner i och se vad som fanns mitt inne i allt.
Önskar att jag hade haft bilder så nu kunde få se men det kommer senare då jag inte har tagit ett enda kort.

Efter 2 dagar i Doolin åkte vi vidare till ett ställe som jag inte vet vad det heter.
Där hamnade vi på ett väldigt fint hotell med pool och spa med mera men vi hade ju inga badkläder.
Kvällen där blev lång för mig och Erica då pappa och Eva gick hem när puben vi suttit på hela kvällen stängde.

Ni kommer inte läsa allt så jag struntar i att skriva mer.
Endast en sammanfattning:

Öl, sprit, öl.
Får, kor, får, gröna hagar, får.
Cliffs Of Moher, Doolin Cave.
Vänstertrafik.
Bakfylla.
Hotelllfrukost.
Fruktansvärd magvärk, antagligen ägg eller champinjoner som spökar.
Traditionell irländsk musik.
Pubar i mängder.
Lammstek.
Taxfree.
Redbull och vodka.
Grönt, grönt grönt.

Helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0