Mar. 18, 2013

Varför är det "pinsamt" när någon säger ngt snällt? Eller inte pinsamt men vet inte vad jag ska säga annars.
I vilket fall som helst handlar det om när folk frågar hur mycket jag gått ner i vikt och sen säger "det syns".
Jag blir såklart överlycklig men vet bara inte vad jag ska svara riktigt.
Är ju likadant när man får beröm för att man gjort ngt bra.
Jag har verkligen svårt för att veta hur jag ska bete mig när någon säger något snällt. Men som sagt va, jag blir glad av det!

Nu hänger jag i soffan och kollar på hockey. Hoppas att Färjestad slår ut Modo ännu en gång, det vore ju inte första gången direkt ;)

Men hejpåer!


Kommentarer
Postat av: Nina

Man ska bara säga 'tack'. Jag läste en artikel nånstans om att vi svenskar är för dåliga på att ta åt oss beröm och att det ses som väldigt oförskämt att inte tacka när nån ger komplimang för att det indikerar att man tycker att personen som ger komplimangen inte är ärlig?!? Det känns dumt men man vänjer sig faktiskt! Ska bli galet kul att få se dina resultat i sommar! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0