Om du fick välja,

hade du då valt att blivit född?
med tanke på de jobbiga perioderna i livet.

Den frågan ställdes i en bok jag lyssnade på idag.
Mitt direkt svar blev självklart ja.
Även fast livet har varit skit, så väger de fina och bra stunderna upp.
De mörka perioderna har ju bara varit en liten del av mitt 27 år långa liv.
Det finns människor som har haft det tusen gånger värre än mig. Allt jag har gått igenom har alla någon gång.

Jag ska försöka slänga allt skit bakom mig direkt istället för att älta. Låta allt ta den tid det tar och njuta av det jag har. Och det jag inte har eller är nöjd med är det bara jag som kan göra någonting åt.

Så i det stora hela är jag väldigt nöjd med livet. Saknar väl mest bara någon att dela mina kvällar med.
Och någonstans och någon gång i livet kommer väl det komma till mig också. När tiden är rätt. För nu ska jag njuta av det jag har. 

Så som sagt va, 
om du fick välja, hade du valt att födas då?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0