Stackars människor.

Påväg in till skolan med bussen så höll jag på att somna. Tänkte att jag skulle gå in någonstans och köpa mig en kaffe när jag kliver av bussen. 
Struntar i att gå in på första bästa ställe för utanför sitter en tiggare och jag vill inte gå in och köpa en jävla kaffe framför någon stackars människa som tigger för att få mat.

Går istället till en annan butik och när jag ska gå ut står det även en tiggare där. På knä och fryser så mycket att han skakar. Jag vet att jag har 6 kr i väskan och letar efter dom men hittar bara två och jag vill inte leta för länge för att jag anser det pinsamt.

Jag tycker det är pinsamt att leta efter pengar till en stackars människa som har sjunkit lägre än vad hen förmodligen någonsin trott. Som ber på sina knän om några få kronor som vi anser att vi inte kan/vill ge. 

Så med ångest för att inte ha gett alla kronor och med gråten i halsen sitter jag här med min jävla kaffe.
Jag skulle såklart ha gett honom den också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0